روز هشتم شوال، سالروز حزن ‏انگیز تخریب بارگاه ائمه بقیع (علیهم السلام) است؛ جنایتی که بی‏ تردید بزرگ‏ترین جنایت فرهنگی قرن بیستم به شمار می‏رود.
به همین مناسبت، توجه شما را به سخنان حجت الاسلام و المسلمین معاونیان در مستند تصویری «دوباره بقیع» جلب می نماییم .
ایشان در سخنان خود به بررسی هویت فرقه ضاله وهابیت و چگونگی تشکیل آن و نقشه شوم استعمار برای زمینه چینی و اختلاف افکنی در جامعه اسلامی و وظیفه شیعیان در مبارزه با این گروه تکفیری می پردازند.

در حدود سال 1710 میلادی قریب به سه قرن پیش شخصی از مزدوران وزارت استعمار بریتانیا ی کبیر آن زمان به شرق اوسط و خاور میانه آمد برای مقاصد شومی که همیشه و همه گاه دنبال آن مقاصد خود بوده اند وارد ترکیه ی عثمانی و خلافت عثمانی آن زمان شد و به دنبال سوژه ای و جای پایی برای اینکه بتواند فتنه ای بینگیزاند در بین جوامع اسلامی و به هر حال از باب آنکه جوینده یابنده است توانست جوانی که به دنبال نام بود و جویای نام و خام و در سر فتنه ها داشت و هواهای مختلف پیدا بکند به نام محمد بن عبدالوهاب و او را به گونه های مختلف به نفس خناس خود وسوسه بکند و بتواند زمینه چینی کند برای اینکه او را بپرورد تا در آینده بتوانند بذر شومی را بکارند که حنظلی تلخ از او برای جامعه ی مسلمین برآرند.

محمد بن عبدالوهاب نجدی بنیانگذار فرقه ضاله وهابیت متولد سال 1111 هجری قمری پیرو مذهب حنبلی
در روند این حرکت استعماری خودشان بسیار موفق بود و در جذب او و اسیر کردن او به لذت های مختلف و لغزانیدن او در مسائل مختلف اخلاقی و به اسارت گرفتن او و کم کمک به آماده سازی ذهن او برای اینکه فرقه ای را تشکیل بدهد که این فرقه با تکفیر مسلمین و با تهییج نگرشهای قشری به دین و قرآن بتواند مقاصد آنها را تأمین کند جالب است که در بازگشتی که به انگلستان داشت و گزارش کار عملی خود و پیدا کردن آن مطلوب خود یعنی محمد بن عبدالوهاب را به بزرگترهای خود در انگلستان داد بسیار مقرب شد از کار او تقدیر کردند و او را تشویق کردند تا به جایی که با وزیر خلوت کرد وزیر در خلوت خود کتابی را به او داد که پروتکل برنامه استعماری کشورهای اسلامی و مجموعه ی مسلمین در آن کتاب نهفته شده بود .

استعمارگران در اندیشه نابودی اسلام و تشیع
هدف اصلی کتاب مشخص بود چگونه اسلام و تشیع را پایمال کنیم و نابود این هدف کلی از دشمن بعید نبود و خیلی هویدا بود اما کاری که آنها کرده بودند در آن کتاب هزار صفحه ای که خود همفر در خاطرات خود می نویسد راهکارهای عملی برای رسیدن به چنین مقصود پلیدی را ارائه کرده بود برای تمامی مزدوران وزارت استعمار قبل از اینکه به راهکارهای عملی بپردازد در یک دیدگاه جامعه شناختی مسلمانان رسیده بودند و گفته بودند که نقاط قوت مسلمین چیست و نقاط ضعف جوامع اسلامی یک به یک اینها را برشمرده بودند و البته از نقاط قوت مسلمین وجود قبر منور پیامبر اکرم در مدینه و قبور ائمه شیعه علیهم السلام هم در مدینه و حجاز و هم در سرزمینهای بین النهرین عراق در نجف کربلا کاظمین سامرا و نیز در طوس خراسان وجود این قبور نقاط قوتی شمرده شده بود که خود اینها مراکزی هستند برای معنویت برای توبه و انابت و برای اتصال دل مردم به خدا .
این نقطه قوت بود به همین جهت در ارائه ی یک برنامه برای اینکه بتوانند این نقطه قوت را به ضعف تبدیل کنند و کم کمک بشکنند و از پایه و بنیاد ویران کننند ذکر شده بود که ما به گونه های مختلف باید در تضعیف این امر بکوشیم.
1 - تردید ایجاد کنیم که مثلا که گفته است که مثلا علی بن ابیطالب سلام الله علیه در نجف دفن شده یا حسین بن علی در کربلا در این تشکیک ایجاد کنیم و اگر صحبت قبور امامزادگان است و بقعه و بارگاه های آنها بگوییم معلوم نیست که کیست پسر که بوده از کجا آمده شاید یک مرد عادی بوده که از دنیا رفته شاید یک سنگی بوده بر قبری مجهول و این چنین در دل مردم تردید و دودلی ایجاد کنیم که نتوانند با اطمینان خاص و خاطر خوب دل بسپارند در آن بقعه وبارگاه
2 باید سعی کنیم که این بنیادها و بناها و قبه ها را ویران بکنیم به بهانه های مختلف به عنوان اینکه بگوییم اینها شرک است و قبر پرستی است شما می بینید که این حرکت از کجا آغاز شده و چه کسی بنیادش را ریخته . در کی ؟ در سیصد سال قبل

وهابیت ؛ خیانت بدعت ؛، خشونت
این یک حرکت نقطه قوت دومی که برای مسلمین برشمرده شده بود این بود که پیامبر مسلمانان همیشه مسلمانان را به اخوت و برادری میخواند و قرآن مومنون را اخوه و برادران خویش میدانست و غیبت مسلمان را جایز نمی دانست چه رسد به تهمت به او ، یا هتک حرمت به او و در همین راستا هر کسی را که شهادتین را بر زبان میراند قرآن و آیین پیامبر جانش مالش عرضش و ناموسش را محترم میشمرد که قابل تعدی نیست و به هیچ روی نمیشود به حریم او وارد شد یا جان او را به خطر انداخت این هم یک نقطه قوت بسیار جدی است که آنها هم فهمیده بودند و در پروتکل و برنامه خود نوشته بودند. برای از بین بردن این نقطه قوت به همان مدار و سیاست دیرین تفرقه بینداز و حکومت کن برنامه ای که نوشته بودند این بود که ما تا جایی که می توانیم باید تفرقه های قومی و تعصب های قومی مذهبی را علیه هم تحریک بکنیم
دوم اینکه بتوانیم فرق جدیدی با پشتوانه ی خود با حمایت و هدایت خود در مسیری که میخواهیم ایجاد بکنیم که این فرق خود فتنه انگیز باشند دیگر فرق را تکفیر کنند و بتوانند آشوبی به پا کنند . ایجاد فرق مختلف که شما می بینید که بذر شوم وهابیت و نطفه ی شوم وهابیت از اینجا منعقد شده و در این راستا بوده نقاط قوت دیگری هم در آن کتاب برشمرده شده و دستورالعمل و برنامه هایی که باید برای ازبین بردن این نقاط قوت استفاده کرد و به کار بست .

پایه گذار حزب شیطان در سرزمین نجد
همفر انگلیسی برگشت و محمد بن عبدالوهاب را با یک شور و هیجان بیشتری فریفت او راپرورد و او را آماده کرد که به نجد برود سرزمینی در شرق شبه جزیره عربستان و همچنانکه پیامبر اکرم در احادیثی که در کتب معتبر اهل سنت نیز آمده است فرموده بود که از نجد شاخ شیطان برمیخیزید به راستی فتنه از نجد آغاز شد محمد بن عبدالوهاب با همکاری عده ای از افسران انگلیسی که به عنوان برده در کنار او بودند و او آنها را به مردمان برده خویش معرفی میکرد و هم با همکاری شخصی به نام محمد بن سعود که اونیز آماده شده و پرورد ه شده برای ادامه این روند و حرکت شوم بود همدست و همداستان شدند و شروع کردند به بنیان گذاری فرقه ای به نام وهابیت که شاخصه ی اصلی او قشری گری و برداشت بسیار خشک و متعصبانه از ظواهر آیات قرآن بود و نیز شاخصه ی شعار او تکفیر جمیع فرق مسلمین از سنی و از غیر سنی و از غیر شیعیان به خصوص آنها توانستند با تکفیر کردن و خون مسلمین را حلال دانستن جنگهایی را با پشتوانه لجستیکی سفارت وزارت استعمار انگلستان آغاز بکنند قبایل مختلفی را کم کم به درگیری بکشانند . کشتار بکنند و با ایجاد وحشت قلمرو سیطره ی خود را گسترش بدهند . در جنگهای مختلفی که با مدینه و مکه کردند کم کم سلطه ی شرفاء مکه و مدینه که بسیاری نیز از سادات بودند را از مدینه و مکه برداشتند البته در آغاز جنگها جدی بود مواجهه ی مسلمین با آنها جدی تر و مسلمین بر نمی تافتند که قومی به این حد وحشی و قشری با شعار سلفی گری بتوانند به مبارزه با مجموعه ی مسلمین و تکفیر مجموعه ی مسلمین بپردازند . ولیکن که با پشتیبانی مالی و سیاسی و تسلیحاتی انگلیس و بریتانیا و دیگر کشورهای استعماری روز به روز کار آنها رشد و نمو بیشتری پیدا کرد تا جایی که بر حجاز مسلط شدند و در همان راستا آثار رسول الله را سعی کردند از بین ببرند .
***
قبور ائمه بقیع علیهم السلام را فرزند ان رسول الله را با آن قبه و بارگاه بسیار فاخر و چشمگیری که داشتند خراب کردند ویران کردند با خاک یکسان کردند قبر برخی از اصحاب پیامبر و شخصیتهایی که در بقیع بودند همچنین و پرداختند به این که مثلا قبر پدر پیامبر را به بهانه این که پدر پیامبر در قبل از اسلام بوده پس مؤمن و مسلمان نبوده ، که سخنی است واهی ویران کردند و با خاک یکسان کردند، آثار مختلف پیامبر اکرم را به بهانه گسترش حرم یا تعمیرات یک به یک از بین بردند حتی در صدد این بودند که قبه خضرایی که بر فراز قبر پیامبر در مسجد النبی بود او را هم ویران بکنند که در مواجهه با عاطفه و احساسات جمیع مسلمین در جمیع بلاد نتوانستند این یک را به انجام برسانند اما در دستور العمل کار آنها بود در همان راستا که استعمار پیر شوم و پلید انگلیس میخواست .

وهابیت بذر شوم استعمار
در قدم بعدی آنها سعی کردند بلاد دیگری را کنترل بکنند و تحت سیطره و تسلط و قدرت خود در بیاورند کم کمک در طول روزگاران همچنان که وزیر استعمار انگلیس به همفر گفته بود اگر ما بذری را امروز بکاریم عجله ای در برداشت محصول نداریم سیصد سال بعد هم نتیجه بدهد ما به مطلوب خودمان خوب رسیده ایم با تأنی و دقت پیش می رویم و آرام آرام پیوسته و مدام این کار را ادامه می دهیم تا به مقصود خودمان برسیم چون کاری نیست که دفعتاً بتوانیم در مقابل تمام مسلمین بایستیم گسترش اندیشه سلفی گری و پرورش نیروهایی که به مانند آنها اندیشه قشری داشته باشند و در تکفیر حتی فرق شافعی داشته باشند حنبلی مالکی و حنفی را بکوشند را سرلوحه کار خودشان قرار دهند . در مهلتی بعد و فرصتی بعد به کربلای معلی حمله کردند زوار حسین بن علی سلام الله علیه را کشتند حرم را غارت کردند صندوق را بردند به آتش کشیدند و موجی از جنایت و وحشت را ایجاد کردند .
در آغاز حرکت وهابیت در بین جیمع بلاد اسلامی با مواجهه شدید و مخالفت مجموع علمای مسلمین از سنی شیعه و حنبلی و در تمام فرق مختلف خود روبرو شد بسیاری از عالمان شیعی نقدهای جدی عمیق در کتب معتبر و کتب ضخیم و فخیم بر ریشه های اندیشه وهابیت نوشتند و تبرها زدند بر پایه های اصول فکری آنان .
 
در بین اهل تسنن معتدل و شافعیین و مصریین و الازهر مصر نیز کتابهایی نوشته شد در رد بر وهابیت و حرکت شوم وهابیت اما چون این حرکت با پشتوانه کسان دیگری خارج از مرزهای مسلمین همایت رعایت و هدایت می شد کم کمک این کار بالا گرفت با خرید مزدورانی در نقاط مختلف دنیا ادامه پیدا کرد و با دستیابی به ذخائر مهم نفتی شبه جزیره عربستان توانستند این حرکت را همین طور ادامه بدهند تا به دوران معاصر خودمان می رسیم

وهابیت در دوران معاصر
و در دوران معاصر و در این سی سال اخیر به جهت اینکه حرکت های شیعی در منطقه هم از جهت فرهنگی و هم از جهت سیاسی می توانست برای مسلمین چشمگیر باشد این بار سازمانهای جاسوسی انگلیس به همراه سازمانهای جاسوسی یهود (موساد) و هم سی آی ای پشتیبانی جدی تری کردند و در تقویت وهابیت بسیار کوشیدند و سعی کردند رهبری فکری جوامع اهل تسنن را و مراکز علمی و فرهنگی را کم کمک با پشتیبانی بسیار قوی مالی و سیاسی را به دست وهابیت بسپارند گروه های مختلف چریکی نظامی و پارتیزانی و تسلیحاتی و ارهابی را با بنیادهای اندیشه های سلفی گری و بنیاد گرایی اینگونه تشکیل بدهند تقویت کنند که شما شروعش را در حرکت القاعده از آغاز در پاکستان و بعد در افغانستان می بینید که امروز در عراق شعله ور تر شده گروه هایی به مانند فتح الاسلام جند الاسلام و نامهای مختلفی تحت این عنوان های سلفی شروع به کار جدی کرده اند با هزینه های بسیار گزاف و کار به اینجا رسید که می بینیم سرمشق کار آنها ودستور العمل آنها چند چیز بود
1 - تکفیر مسلمانان و کشتار آنها برای تکفیر بنای این را داشتند که اتهاماتی را بر شیعیان در نقاط مختلف اتهامات اعتقادی و اخلاقی منسوب کنند و به همین اتهامات بتوانند ذهن افرادی را که خامند و نمی دانند و بی اطلاعند وجاهلند نسبت به اصول عقاید شیعه یا روش و منش شیعیان در نقاط مختلف دنیا تیره کنند ذهن شویی کنند و بتوانند جوانان متعصب نوخاسته سنی را وهابی کنند و علیه شیعه تحریک به همین جهت شما می بینید اتهامات مختلفی به شیعیان منسوب کرده اند به عنوان اینکه شیعیان قبر پرستند شیعیان مهری را که می گذارند در نماز و سجده بر او میکنند آن مهر را بت خود می دانند علی بن ابی طالب را خدای خویش انگارند قرآن را تحریف شده می دانند و کتاب خدا نمی دانند و اراجیف و یاوه ها و اتهامات بی پایه و یاوه ی دیگری که شرحش بسیار مفصل است اینها را در مراسم حج این اتهامات را به صورت کثیر هر ساله منتشر کردند به حدی که دیگر کمتر مسلمانی بود که باور نکند که به راستی شیعیان چنین مشکلاتی دارند و همین زمینه ساز خوبی بود تا به کشتار شیعیان.


براستی وظیفه ی شیعیان مرتضی علی علیه السلام چیست؟
یاید ریشه درمانی بکنیم اگر ما بیاییم امروز هر چند تیم امنیتی و کار تسلیحاتی و نظامی بکنیم تا این فکر در ذهن ها نخشکیده و ریشه اش درنیامده که کشتار شیعیان واجب است و خراب کردن قبور ائمه آنان فرض دینی که بر تک تک مسلمانان واجب است تا این اندیشه نخشکیده تا این فکر باطل را رسوا نکنیم و ریشه اش را اذهان جوانان مسلمانان نخشکانیم ره به جایی نمی بریم
تازمانی که یک جوان مسلمان در گوشه و کنار جهان در اثر تبلیغات سایتهای وهابی و سایتهای ارهابی سلفی تکفیری و چت روم های مختلفی که دائما می زنند به این بحث تکفیر تشیع و شیعیان و وجوب قتل آنان و فتواها صادر میشود و در کانالهای ماهواره ای اعلام میشود در رسانه های جمعی در روزنامه ها ما نمی توانیم اطمینان پیدا بکنیم که اگر در گوشه ای حفظ امنیت کردیم و پاسبانان و پاسداران و محافظانی بر حرمها گماشتیم در جای دیگری چنین جنایتی اتفاق نخواهد افتاد

ریشه فتنه ها اندیشه وهابیت ، باید این اندیشه باطل رسوا شود
باید یک حرکت فرهنگی را آغاز بکنیم فتنه وریشه این فتنه در اندیشه ی وهابیت است باید حرکتی بسیار گسترده تر از اینی که داریم انجام بدهیم در دفاع از تشیع و این در صورتی کارساز خواهد بود که ما اصول عقاید شیعه را به کل دنیا فاش و هویدا معرفی بکنیم که نحن الشیعه، ماییم شیعیان مرتضی علی و این عقاید ماست این توحید ماست این اعتقاد ما به عصمت نزاهت و پاکدامنی پیامبر است اگر ما توحید در دیدگاه اهل بیت را درست معرفی بکنیم در سطح بسیار گسترده در جهان، اگر ما به جای معرفی صوفیان و عارفان ائمه خود را درست معرفی کرده بودیم و کلمات نورانی آنها را به تمامی مسلمانان رسانیده بودیم این همه ادعیه بسیار پر محتوا پرمعنویت دلگشا که ارتباط هر دل ناآگاهی را با خداوند برقرار میکند و پیوند می زند و هر قهرآلودی را با خداوند بر سر آشتی می آورد اگر این دعاها منتشر شده بود مجموعه جمعیت مسلمان و جوانان مسلمان دنیا که ندیدند حقیقت ره افسانه زدند می آمدند همنوا با شیعیان در تعظیم این مراقد مختلف ائمه علیهم السلام می کوشند و همدست و همداستان میشدند.
پس مهم ترین کاری که بر دوش ماست که اگر این کار را کردیم چون که صد آمد نود هم پیش ماست نه تنها جوانان مسلمان خام نمی شوند و در ویرانی حرمهای معصومین نمی کوشند بلکه با ما هم دست میشوند و در آبادانی آنها همراه خواهند بود پس سعی کنیم با نشر معارف اهل بیت توسط کانالهای ماهواره ای توسط سایتهای شیعی سایتهای توحیدی معرفی توحید در دیدگاه اهل بیت صحت و بیناد اعتقاد توحیدی شیعه و دیدگاه شیعه در نفی تعطیل و نفی تشبیه و معادلاتی که اهل بیت به عنوان ...... با پراکندن نور اهل بیت و عطر کلمات آنها سعی کنیم حقیقت تشیع را نشان بدهیم دفع اتهامات بکنیم که سعی های مشکوری هم نسبت به این مطلب از بین علمای شیعه انجام شده کتبی نوشته شده اما نه در حد کافی منتشر شده است نه در حد وافی نوشته شده باید سعی بیشتری انجام بدهیم انشاءالله تا بتوانیم مواجهه ی فرهنگی بکنیم اگر چنین مواجهه ای انجام شد مشخص میشود که انکه می گوید قبور ائمه شیعه را باید ویران کرد چون محل شرک است و بت پرستی و قبر پرستی یاوه گی سخنش بر همه هویدا خواهد شد .
2 - تشکیل همایشهای مختلف بین المللی چه در عرصه ی سیاسی چه در عرصه ی فرهنگی دعوت از اندیشوران مسلمان و نشان دادن سستی عقاید سلفی ها و مواجهه ی با عقاید سلفی ها و دعوت از مسلمانان و عالمانی که وهابی نیستند و محبتی هم به اهل بیت دارند و گردآمدن همه ی اینها و از آنها خواستن که مواجهه ی فرهنگی بکنند این گام دیگری است که باید انجام بدهیم.